Verzend- en Retourbeleid

Verzendbeleid & verzendkosten Verzendkosten voor de Young Living Premium Starter Bundles besteld via Gentle Living bedragen €9,80. De bestelling wordt rechtstreeks door Young Living verzonden met DHL, wat een garantie op je bestelling geeft. Bestellingen worden doorgaans binnen 1-3 werkdagen verstuurd. Op de dag dat je een verzendbevestiging ontvangt met een track en trace link van DHL, heb je je pakketje doorgaans op de volgende werkdag in huis. Als alles snel verwerkt wordt, kun je je bestelling al binnen 2 werkdagen in huis hebben. Retouren Retouren zullen ertoe leiden dat promoties, krediet, commissies en bonussen aangepast of teruggedraaid worden, zowel voor de persoon die de retourzending verstuurd als voor enige upline die compensatie voor deze bestelling ontvangt. Retourbeleid Ongeopende/verzegelde producten (alle producten) Als je niet tevreden bent over een Young Living-product, dan kun je dit terugsturen:

  • Binnen 30 dagen na levering: voor een volledige terugbetaling van de productprijs via dezelfde betaalmethode, van de aankoopprijs en de toepasselijke btw (exclusief verzendkosten).
  • Binnen 90 dagen na levering (exclusief de eerste 30 dagen): voor producten waar een brandpartner/klant niet tevreden over is wordt een krediet ter waarde van de aankoopprijs en de toepasselijke btw (exclusief verzendkosten) gegeven, inclusief 10% verwerkingskosten.

Wanneer een geretourneerd product niet ontvangen wordt door het distributiecentrum van het bedrijf is de brandpartner/klant verantwoordelijk voor het traceren van de zending. Young Living is niet aansprakelijk voor verloren of beschadigde goederen tijdens het transport. De brandpartner/klant is verantwoordelijk voor de kosten voor het retourneren van een product of producten. Geopende producten (alle producten) Als je niet tevreden bent over een Young Living-product, dan kun je dit terugsturen:

  • Binnen 30 dagen na levering voor producten waar de brandpartner/klant niet tevreden over is: voor krediet op de Young Living-account van de brandpartner/klant ter waarde van de aankoopprijs en de toepasselijke btw (exclusief verzendkosten).
  • Binnen 90 dagen na levering (exclusief de eerste 30 dagen) voor producten waar de brandpartner/klant niet tevreden over is: voor krediet ter waarde van de aankoopprijs en de toepasselijke btw (exclusief verzendkosten), inclusief 10% verwerkingskosten. Het krediet voor geopende producten wordt gebaseerd op het percentage van het product dat geretourneerd wordt. Als je bijvoorbeeld 50% van een product terugstuurt ontvang je krediet ter waarde van 50% (exclusief verzendkosten en 10% verwerkingskosten) op je Young Living-account.

Richtlijnen voor retouren Sets Sets die geretourneerd worden dienen compleet te zijn, anders komt de set niet in aanmerking voor omruiling of terugbetaling. Individuele producten uit een set komen niet in aanmerking voor terugbetaling. Retourneren van promotionele producten De terugzending van alle gratis producten die door de koper ontvangen zijn via een kwalificerende aankoop of een 2-voor-de-prijs-van-1-promotie wordt als volgt afgehandeld: a. Wanneer een kwalificerende aankoop gedeeltelijk of geheel teruggestuurd wordt, en dus de kwalificatie voor het ontvangen van een gratis product ongedaan gemaakt wordt, moet/moeten het promotieproduct/de promotieproducten tevens teruggestuurd worden, anders dient de brandpartner/klant te betalen voor het/de gratis product(en). b. Wanneer een van de producten in een 2-voor-de-prijs-van-1-promotie teruggestuurd wordt zal Young Living geen krediet verschaffen aan de brandpartner/klant omdat Young Living ervan uitgaat dat het/de teruggestuurde product(en) het/de promotieproduct(en) is/zijn. Wanneer beide producten in een 2-voor-de-prijs-van-1-promotie teruggestuurd worden zal Young Living krediet verschaffen aan de brandpartner/klant voor het gekochte product. Procedures voor retourzendingen

  • Producten moeten teruggestuurd worden door de brandpartner/klant die de producten rechtstreeks bij Young Living gekocht heeft. Producten die door brandpartners/klanten geretourneerd worden, worden nagekeken en getest.
  • Producten moeten in de originele verpakking (bijvoorbeeld glazen flesjes) geretourneerd worden.
  • Wanneer een geretourneerd product niet ontvangen wordt door het distributiecentrum van het bedrijf is de brandpartner/klant verantwoordelijk voor het traceren van de zending. Young Living is niet aansprakelijk voor verloren of beschadigde goederen tijdens het transport. We raden daarom aan om retourzendingen met speciale of aangetekende post te verzenden en bewijs van verzending te bewaren.
  • De retourzending moet voorzien zijn van het Return Merchandise Authorisation-nummer (RMA), wat aangevraagd dient te worden bij de klantenservice van YL Europe. Het RMAnummer moet op de buitenkant van ieder pakket vermeld worden.
  • Er wordt geen terugbetaling of omruiling aangeboden voor verdere terugzending van hetzelfde product, behalve wanneer het product beschadigd of defect is.
  • De brandpartner/klant moet ervoor zorgen dat producten in goede staat geretourneerd worden.
  • Tegoeden/terugbetalingen worden verstrekt wanneer Young Living de goederen ontvangen heeft.

Retouradres VOOR EUROPESE BRANDPARTNERS/KLANTEN EXCLUSIEF RUSLAND EN GOS Afhankelijk van het land waaruit de goederen verzonden werden: Young Living Europe B.V. Albert Harkemaweg 66 9831 TA Aduard Nederland Of Young Living d.o.o. Kninska 7 21204 Dugopolje Kroatië Of Young Living c/o Synergy Retail Support Ltd. Unit 3, Ravens Way Crow Lane Ind. Estate Northampton NN3 9UD United Kingdom Of (alleen voor het VK) Young Living EMEA Ltd. Building 11, 3rd Floor, Chiswick Park 566 Chiswick High Road W4 5YS London Verenigd Koninkrijk VOOR RUSLAND EN GOS Afhankelijk van de retourmethode: Retourzending via de Russische post: LLC “Filuet RS” а/я 335 141734 Московская область, г. Лобня Retourzending via een koerier: LLC “Filuet RS” Инд. парк ”Шерризон-Норд”, вл. №1, стр. 1, блок №2.   Солнечногор. р-н, сп Луневское, в районе д. Чашниково, 141580 МО Россия Retourzending NFR Kroati Young Living d.o.o. Kninska 7 21204 Dugopolje Kroatië